13 janvāris 2010

Par šuvējiem



Netālu no biroja, kurā es strādāju, ir ateljē, uz kuru es piestaigāju diezgan bieži. Par ko man nākas gandrīz tik pat bieži dzirdēt kolēģu jautājumu “Tu ko, nevari sev nopirkt apģērbus, kas tev der??”. Es parasti smaidu un atbildu “nevaru”. Nevaru, jo dzīvoju Rīgā. Nevaru, jo šajā pilsētā ar retiem izņēmumiem par saprātīgu naudu nevar nopirkt to pašu biroja kostīmu, kas izskatītos ideāli- vienmēr vai nu bikšu garums pa garu, vai žaketei piedurknes pa platu. Bet tajā vietā lai sūdzētos, es eju pie šuvējas un daru visu, lai apģērbs izskatītos labi. Pavisam nesen uzzināju, ka tādi stila korifeji, kā tā pati šeit jau pieminētā Nina Garcia, domā, ka šis ir pareizs rīcības plāns.

Viņi uzskata, ka mums katram ir jābūt šuvējam, kas ļoti labi saprot, ka sievietēm bikšu garumam ir jābūt aptuveni līdz papēža vidum un vīriešu žaketes piedurknei ir jābūt par 1-1,5 cm īsākai par krekla piedurkni. Ir jābūt speciālistam, kas atrunās jūs no kleitas iešūšanas līdz variantam, kad tā jau ir pārāk apspīlēta- jo viņš zinās, ka tā nebūs labi. Varbūt šis cilvēks prasīs no jums nedaudz vairāk, nekā citi, bet, ja viņš tiešām ir labs, tas ir tā vērts.

Kad tev pašai rociņas aug “ne no tās vietas”, uzreiz šķiet, ka tādi cilvēki, ka šuvēji ir nākuši no citas planētas- viņiem var parādīt kleitu žurnālā un viņu jums tādu sašūs. Pie viņiem var atnākt ar svārkiem, kurām “kaut-kas nav tā” un viņi, bubinot kaut-ko sev zem deguna un iespraužot apģērbā adatas, pateiks, ka pēc nedēļas var nākt pakaļ.

Problēma ir viena- tādu speciālistu atrast ir ļoti grūti. Ateljē netālu no mana darba strādā ļoti interesanta sieviete. Viņai vienmēr ir taisnība un pat ja atnāk tāds klients kā es, kurš noteikti saprot kā ir jābūt un ko viņš gribētu, viņa uzstāj uz sava varianta. Rezultātā man ir viena kleita, kura īsāka, nekā gribētos, jo “jums kājas ir skaistas, nav ko tās slēpt”. 1 cm! Bet to redzu, katru reizi uzvelkot šo kleitu : )

Tā kā, ja jums ir laba šuvēja (šuvējs arī derēs), padodiet ziņu! Jo katru reizi, stāvot pielaikošanas kabīnē un redzot nepilnības apģērbā, kurš man tiešām patīk, es izvērtēju vai nepilnības var tikt novērstas ar šuvējas palīdzību. Un ja atbilde ir pozitīva, es šo apģērbu nopērku.



(bilde- missis_jones, flickr)

1 komentārs:

  1. Paldies par pārdomām. Es meklēju to pašu. Man īstenībā ir pilna graderobe ar labām lietām, kuras vajag nedaudz pielabot, lai būtu ideāli, dažādi sīkumi, tomēr svarīgi - un es arī gribu atrast kādu uz kuru varētu paļauties un ne tikai vienu reizi. Labs piemērs ir mans frizieris - profesionāls, pie viņa jau eju 10 gadus, gribētos atrast arī tādu drēbnieku/šuvēju

    AtbildētDzēst